נעזור לך למשש את זכויותך לקבלת פיצוי במהירות ובסודיות מלאה

נעזור לך למשש את זכויותך לקבלת פיצוי במהירות ובסודיות מלאה

דף הבית » זכויות חולים » טיפולי שיניים בחולים מורכבים – מה זה אומר? וכיצד מתייחסים לנושא?

טיפולי שיניים בחולים מורכבים – מה זה אומר? וכיצד מתייחסים לנושא?

טיפולי שיניים, באופן כללי הם לא דבר פשוט עבור אף אחד מאיתנו. מגיל צעיר אנחנו מתמודדים עם פחדים וחששות, אשר לעיתים גורמים לנו לוותר על טיפולים או לדלג עליהם עד שאין לנו ברירה ללכת לרופא. רבים מאיתנו הולכים אל טיפולי שיניים בחשש ובפחד, ונאלצים למצוא דרכים להתמודד עם התחושה הזאת בשביל לעבור את הטיפול בשלום. 

אך מטופלים מסוימים, שטיפול שיניים עבורם הוא הרבה יותר מורכב ולא בגלל תחושות פנימיות ואי נוחות, אלא בגלל ההיסטוריה הרפואית שלהם או ההווה הרפואי שלהם. כלומר, עקב מחלות מסוימות שהם מתמודדים איתם, אזי שיש קושי מסוים לספק להם טיפול שיניים בצורה רגילה וזה מחייב התייחסות ספציפית. 

לא כל רופא מודע לכך ולא כל רופא יש לו את הידע והניסיון כיצד לספק טיפולי שיניים לחולים מורכבים. ד"ר יעקב פטש מומחה לרפואת הפה, יודע כיצד לבצע טיפולי שיניים גם לחולים מורכבים אשר יש להם מחלות שונות, וצריך להתייחס אליהן במהלך הטיפול, באופן כזה או אחר. 

לפני שנציג שורה של דוגמאות של חולים מורכבים בהם ד"ר יעקב פטש מומחה לרפואת הפה מטפל, חשוב לומר בטרם פונים אל רופא שיניים בשביל לקבל טיפול, אזי שחשוב לציין ולהדגיש בפניו את ההיסטוריה הרפואית או את ההווה הרפואי ומה זה אומר. זאת על מנת שלא יווצר מצב שהוא יבצע טיפול לא מתאים, מה שעלול לגרום נזק רפואי כולל. 

דוגמאות לחולים מורכבים

חולים אונקולוגיים – הכוונה לחולים שעברו או עוברים טיפולים במחלות סרטן שונות. מאחר והם הרבה עוברים תהליכי כימותרפיה ותהליכים אחרים, אזי שגם טיפולי שיניים מתבצעים בצורה שונה, בין אם זה מבחינת חומרים ובין אם זה מבחינת היבטים אחרים. 

חולי סוכרת – בדומה לחולים אונקולוגיים, גם חולי סוכרת עוברים טיפולי שיניים שונים מאנשים בריאים. בין היתר בגלל שצריך להתחשב ברמות הסוכר שלהם בדם, מה שיכול להשפיע על מינונים של תרופות, חומרי הרדמה וכדומה. 

חולים הזקוקים להשתלת איברים – הכוונה כאן היא לחולים הזקוקים להשתלת כליה, לב ואיברים אחרים. בגלל שהגוף שלהם מתפקד "בחוסר" אז באופן טבעי צריך להתחשב בכך בעת כל ביצוע פעולה רפואית, בפרט טיפולי שיניים. 

ישנן דוגמאות נוספות לחולים מורכבים שהטיפול מתבצע אצלם בצורה שונה, זה נכון גם לגבי חולים עם בעיות נפשיות שונות. 

למה חשוב לפנות לרופא מומחה?

רופא מומחה אשר יודע כיצד לטפל בחולה מורכב עם מחלה כזו או אחרת, ידע איך לבנות תוכנית טיפול מתאימה וכמובן כיצד ליישם אותה. הוא גם ידע כיצד להרגיע את החולה ואיך לגשת אליו באופן כזה שיאפשר לו לעבור את הטיפול בצורה שלווה וטובה. המטרה היא לספק לו טיפול נכון ותכליתי, ולאפשר לו ליהנות משיניים בריאות. 

נגישות

סובל ממחלה או פציעה? ייתכן ומגיע לך כסף רב!
השאר פרטים לבדיקת זכאות

מעוניין להוציא תו נכה?

בדיקת זכאות ללא עלות! קבלו תשובה תוך 15 יום!