נעזור לך למשש את זכויותך לקבלת פיצוי במהירות ובסודיות מלאה

נעזור לך למשש את זכויותך לקבלת פיצוי במהירות ובסודיות מלאה

דף הבית » זכויות בעבודה » 10 טיפים לשמירה מיטבית על זכויות במקרה של תאונת עבודה

10 טיפים לשמירה מיטבית על זכויות במקרה של תאונת עבודה

היה ונפגעתם בתאונת עבודה – נראה שישנה תחושה שהשמים נופלים עליכם. העובד עלול למצוא עצמו מתרוצץ בין משרדים ובירוקרטיות רבות כדי להבטיח את ההכנסה לה הוא זכאי. כדי למנוע את החרדה המתלווה לזמנים הקשים, הדרך הקלה ביותר היא לדאוג מבעוד מועד לבצע ביטוח אובדן כושר עבודה. 

ישנם מספר גורמים שיש לבדוק כדי לשמור על הכיסוי הביטוחי בימים שגרתיים, כך שברגע האמת תוכלו ליהנות מתשלום שכר ומהקלה יחסית לפחות בנושא זה וגם תוכלו להתפנות להתמקד בפן הבריאותי ולהבריא באופן מהיר, עם כמה שפחות דאגות על הראש.

קיבצנו 10 טיפים שחשוב להכיר, כי לוודא שהזכויות הרפואיות נשמרות למקרי חירום, תוך שמירה על הכיסוי הביטוחי.

1. בררו על גובה תשלום השכר

רק מי שמבוטח בביטוח אובדן כושר עבודה יוכל לקבל משכורת חודשית, במקרה של תאונה או מחלה ארוכת טווח. כאשר אתם מבררים על ביטוח אובדן כושר עבודה, הפרמטר הראשון החשוב שיש לברר עליו הוא גובה המשכורת לה אתם זכאים במקרה הצורך. 

בדרך כלל, חברת הביטוח תבדוק את שכר העובד בשנה החולפת ותשלם כ-75% מהשכר. 

2. בררו על תחום העיסוק המוגדר בפוליסת הביטוח

ישנם מספר סוגי פוליסות אשר מגדירות את תחום העיסוק למתן פיצויים. פוליסות בסיסיות יגדירו תחום עיסוק כללי, בעוד פוליסות מקצועיות יותר יגדירו תחום ספציפי אשר רק אם תאבדו את כושר העבודה בתחום זה, תהיו זכאים לתשלום פיצויי אובדן כושר עבודה.

3. שלמו על הרחבה לגבי פיצוי במקרה של אובדן כושר עבודה זמני

אם ניתן, כדאי מאד לבצע הרחבה לפוליסת הביטוח, כך שהיא תכלול גם מצבים של אובדן כושר עבודה זמני. בדרך כלל תקופה זו מוגדרת כשלושה חודשים והיא צריכה להיות מגובה באישורי רופא. מעבר לטווח זמן זה, כושר העבודה יכול להיחשב כקבוע, ולהיכלל בפוליסות הבסיסיות.  

4. בחרו רק פוליסת ביטוח אחת 

גם אם תשלמו במשך השנים כפל ביטוחים, במקרה הצורך תוכלו לקבל החזר רק ממקום אחד. כך שאין שום משמעות לכפל תשלומים. 

כן כדאי לשים לב מאיזו חברת ביטוח נפעיל את הפוליסה, בהתאם לתנאי ההסכם שייתנו לנו את המענה הטוב ביותר. 

כמו כן, ישנן פוליסות אשר מתקזזות עם התשלום המגיע בדרך כלל מהביטוח הלאומי, כך שכדאי לבחור בתבונה את הפוליסה הנבחרת. 

5. עקבו אחר פרטי הביטוח גם בימים שגרתיים 

לאחר התאונה או המחלה, תבדוק חברת הביטוח האם התקיימו כל התנאים לתשלום הפיצויים, לכן, יש לבדוק האם כל הפרטים הרפואיים עדיין עדכניים כדי שלא יהיה חשש מהסתרת פרטים. כך גם תמנעו מעיכובים בתשלום.

6. בררו לגבי תחילת התשלומים

בדרך כלל תקופת ההמתנה לתשלום הראשוני הינה כשלושה חודשים. 

עם זאת, עשויים להיות שינויים בין הפוליסות השונות, כך שיהיו פוליסות עם תקופת המתנה קצרה יותר, בעוד אחרות יגדירו תקופה ארוכה יותר. פעמים רבות, נתונים אלה ינבעו ויתבססו על עלות הפרמיה, כך שככל שתשלמו יותר כל חודש, כך תקופת ההמתנה תהיה קצרה יותר.

7. בקשו תיעוד של התאונה והחקירה 

כאשר תאונה מתרחשת או כאשר מאובחנים במחלה, לא תמיד חושבים על הצורך לתעד את הזמן שבו הכול התחיל. אולם, כאשר תוגש בקשה לפיצויים לביטוח אובדן כושר עבודה, תבדוק החברה האם התאונה אירעה לפני תחילת הפעלת הפוליסה, או האם היו החרגות כלשהן. לכן, מיד לאחר התאונה, בקשו תיק רפואי מסודר בו יכללו המסמכים, הבדיקות ואישורי הרופא התעסוקתי על כך שאיבדתם את כושר עבודתכם.

8. הגישו את תביעת הפיצויים בזמן

במרבית מפוליסות הביטוח מוגדר זמן התיישנות של שלוש שנים. אל תחכו עד לגמר התקופה, גם אם המצב לחוץ כתוצאה מהתאונה או המחלה, הקדימו להגיש את כלל המסמכים ולתבוע את חברת הביטוח על הסכום המגיע לכם מבעוד מועד. 

9. אל תקבלו לא

גם אם נדחתה תביעת הפיצויים, אל תקבלו ישר את התשובה השלילית. לפעמים מתברר שהדחיה אינה חוקית, ולכן יש לבקש את מכתב הדחיה עם ההסבר המפורט לכך. במקרה הצורך, אל תהססו לפנות לעורך דין אשר עוסק בנושאים אלה ולבקש עזרה. 

10. בררו לגבי שחרור מתשלומים והטבות נוספות

בדרך כלל, כאשר מקבל עובד פיצויים הקשורים לאובדן כושר עבודה, הוא זכאי גם לשחרור מהפרשה לקרן פנסיה או גמולים שונים. בררו על ההטבות המגיעות לכם, מכיוון שהן עשויות לכסות עלויות גבוהות מאוד בהמשך.

נגישות

סובל ממחלה או פציעה? ייתכן ומגיע לך כסף רב!
השאר פרטים לבדיקת זכאות

מעוניין להוציא תו נכה?

בדיקת זכאות ללא עלות! קבלו תשובה תוך 15 יום!