נעזור לך למשש את זכויותך לקבלת פיצוי במהירות ובסודיות מלאה

נעזור לך למשש את זכויותך לקבלת פיצוי במהירות ובסודיות מלאה

דף הבית » זכויות לקשישים » גמלת סיעוד רמה 5

גמלת סיעוד רמה 5

גברים ונשים שצוברים 8-9 נקודות תלות בבדיקת התפקוד של המוסד לביטוח לאומי זכאים לקבל גמלת סיעוד ברמה 5: 26 שעות טיפול בשבוע או 22 שעות שבועיות בהעסקת עובד זר. כל שעת טיפול שווה 214 ש"ח וניתן להחליף עד 4 שעות שבועיות לקצבה של 856 ש"ח או עד 9 שעות שבועיות לקצבה בשווי 1,926 ש"ח באישור עובד סוציאלי

מהי גמלת סיעוד רמה 5?

מערכת גמלת הסיעוד של המוסד לביטוח לאומי מעניקה תמיכה חיונית לנזקקים לטיפול. גמלת הסיעוד מחולקת לשש רמות נבדלות, כל אחת נקבעת לפי מידת התלות של הפרט בזולת או מידת ההשגחה הנדרשת. הערכת דרישות אלו מבוססת על תוצאות מבחן תלות שנערך עבור כל פונה.

מה מקבלים ברמה 5 של גמלת הסיעוד?

גמלת סיעוד רמה 5 היא רמה קריטית במערכת זו. החל מינואר 2021, אנשים שנכללים בקטגוריה של גמלת סיעוד ברמה 5 ומעסיקים עובד זר מקבלים 22 שעות טיפול אישי בשבוע. מנגד, המעסיקים מטפל ישראלי מקבלים תוספת של ארבע שעות, בסך הכל 26 שעות שבועיות. ראוי לציין כי הזכאים לגמלה מופחתת בשל הכנסתם יקבלו מחצית מיחידות השירות הללו. למשל, לפני ההתאמות בינואר 2021, הקצבה המלאה נקבעה על 21 שעות שבועיות לבעלי עובד זר ו-25 שעות לבעלי עובד ישראלי.

מהן האפשרויות לקבלת גמלת הסיעוד ברמה 5?

מערכת גמלת הסיעוד מציעה גמישות באופן ניצול שעות השירות. אנשים מסוימים עשויים לבחור בביקור במרכז יום כחלופה לטיפול ביתי. כאן, כל ביקור יומי נחשב שווה ערך ל-2.45 שעות טיפול ביתי, עם אפשרות הגעה למרכז עד 5.5 ימים בשבוע. עם זאת, אנשים המופחתים בשל הכנסתם מוגבלים ל-2 ימים בשבוע לכל היותר.

כמה כסף אפשר לקבל בגמלת הסיעוד ברמה 5?

בנוסף להקצאת שעות טיפול, מאפשרת המערכת להמיר חלק משעות השירות הללו לקצבה כספית. החל מ-1 באפריל 2023, שווי כל יחידת שירות עומד על 214 ש"ח. כך, מוטב יכול לבחור להחליף עד ארבע שעות שבועיות, וכתוצאה מכך קצבה חודשית של 856 ש"ח. החלפה משמעותית יותר של עד תשע. מותרות גם שעות שבועיות העומדות על 1,926 ₪ לחודש. עם זאת, אפשרות אחרונה זו מותנית באישור גורם רשמי מהמוסד לביטוח לאומי.

מתי אפשר לשלב שעות טיפול עם כסף בגמלת סיעוד ברמה 5?

ליחידים המעסיקים מטפל/ת ישראלי/ת קיימת אפשרות לשלב את 22 שעות השירות עם קצבה כספית המביאה להטבה כוללת של 22 שעות טיפול ו-856 ₪ לחודש. כמו כן, חשוב להבין כי במקרים בהם אדם מעסיק עובד זר, קיימת האפשרות לקבל את כל הקצבה בצורה כספית. המערכת מציעה עוד מגוון שירותי סיעוד נוספים שניתן להיעזר בהם במקום שעות טיפול אישי, כגון ביקורים במרכז יום, חברות בקהילה תומכת, מוצרי ספיגה, לחצני מצוקה ושירותי כביסה. הפרטים של כל שירות מסופקים במסמכים הקשורים.

איך בוחרים כיצד לנצל את ההטבות בגמלת הסיעוד ברמה 5?

השיטה לבחירת השילוב הרצוי של שירותים והקצבות כספיות יועלה לנוחות המשתמש. אנשים פרטיים יכולים להתקשר למוקד 2637* בין ראשון לחמישי בין השעות 8:00-17:00, להשתמש במחשבון המקוון "בחירת סל שירותים בסיעוד" ולהגיש את טופס הבחירה דרך האתר, או באופן ידני. מלאו את הטופס והצגו בסניף הביטוח הלאומי הקרוב.

מה ההבדל בין גמלת הסיעוד רמה 5 כיום לבין גמלת הסיעוד בעבר?

בשנים האחרונות חלו שינויים בולטים בנוף קצבאות הסיעוד. החל מהרפורמה בנובמבר 2018, ואחריה התאמות בינואר 2020 והאחרונות בינואר 2021, שינויים אלו התמקדו בעיקר בהגברת שעות הטיפול ברמות קצבאות מסוימות והגדלת הקצבה הכספית למעסיקים מטפל צמוד. הרפורמות מתעדכנות אוטומטית עבור המוטבים הזכאים. הערכות ושיפורים מתמידים כאלה הם חיוניים בהבטחת שמערכת גמלת הסיעוד תישאר מותאמת לצרכים המתפתחים של האוכלוסייה.

מהו מבחן התלות שבו מותנית רמה 5 של גמלת הסיעוד?

הזכאות לגמלת סיעוד תלויה בעיקר בתוצאת מבחן התלות. כדי לזכות לגמלת סיעוד ברמה 5, אנשים חייבים להשיג ציון שנע בין 8 ל-9 נקודות במבחן זה. לאחר קביעת הזכאות ובדיקת מספר נקודות התלות לפרט, חיוני ליצור קשר עם המוסד לביטוח לאומי על מנת לקבוע מהו שילוב השירותים המתאים ביותר המותאם לדרישותיו הייחודיות של המקבל.

האם ניתן לערער על השירות הניתן למקבל גמלת הסיעוד ברמה 5?

במקרים בהם המוטבים אינם מרוצים משירותי הסיעוד המוקצים להם או חולקים על פסק דינו של המוסד לביטוח לאומי על גמלת הסיעוד הכספית, קיימת הוראה לרישום ערעור. מעניין לציין כי מספר חברות סיעוד פרטיות מעניקות שירותי סיעוד זמניים ללא תשלום בעוד שהקביעה הסופית לגבי זכאות המטופל לגמלת סיעוד תלויה ועומדת. יתרה מכך, אין התחייבות מחייבת מצד המוטב. מידע על חברות כאלה ניתן ללקט מעובדים סוציאליים המוצבים בבתי חולים, במרפאות קופות חולים, במחלקות לשירותים חברתיים, או אפילו בסניפי המוסד לביטוח לאומי.

שאלות ותשובות

מהו תהליך קבלת גמלת הסיעוד ברמה 5?

עם קבלת הבקשה, עובד סוציאלי ייעודי מטעם המוסד לביטוח לאומי מתקשר עם הפונים על מנת לוודא שהשירותים מתאימים לצרכי המוטבים. 

מי מספקים את השירותים המתאימים למקבלי רמה 5 של גמלת הסיעוד?

שירותים אלו ניתנים לאחר מכן על ידי חברות סיעוד שקיבלו אישור מהמוסד לביטוח לאומי. למוטבים יש את האוטונומיה לבחור את ספק השירות או הספקים המועדפים עליהם מתוך רשימה של חברות סיעוד הפונות ליישובם.

מתי מקבלים את גמלת הסיעוד ברמה 5?

ראוי לציין כי למי שמתעדף הטבות כספיות על פני שירותים, הסכום שנקבע מופקד ישירות לחשבון הבנק שלו בחודש העוקב לאחר החלטתו. בדרך כלל, התשלום מתבצע עד ה-28 בכל חודש.

נגישות

סובל ממחלה או פציעה? ייתכן ומגיע לך כסף רב!
השאר פרטים לבדיקת זכאות

מעוניין להוציא תו נכה?

בדיקת זכאות ללא עלות! קבלו תשובה תוך 15 יום!