נעזור לך למשש את זכויותך לקבלת פיצוי במהירות ובסודיות מלאה

נעזור לך למשש את זכויותך לקבלת פיצוי במהירות ובסודיות מלאה

דף הבית » זכויות לקשישים » ביטוח סיעודי קופת חולים

ביטוח סיעודי קופת חולים

כל קופת חולים בישראל מציעה למבוטחים לרכוש פוליסת ביטוח סיעודי קבוצתי אחיד. תנאי הפוליסה אמנם זהים בין כל קופות החולים, אך קיימים הבדלים מבחינת איכות השירות והמחיר. בנוסף, כדאי לדעת שתינוקות, ילדים ובני נוער שצורפו לביטוח הסיעודי פטורים מתשלום דמי הביטוח עד גיל 18-19 (לפי התנאים בפוליסה) ושניתן על פי החוק לשמור על רצף ביטוחי בין קופות החולים

מה מיוחד בביטוח סיעודי של קופת חולים?

קופות החולים השונות מציעות לחברים אפשרות לקבל פוליסת ביטוח סיעודי קבוצתי אחיד. ללא קשר לקופת החולים הנבחרת, התנאים והכיסויים של פוליסות אלו הם סטנדרטיים, מה שהופך את נקודות התחרות העיקריות בין הקופות להיות עלות הפוליסה ואיכות השירות הניתן. לצורך הערכת האחרון, לקוחות פוטנציאליים יכולים להתייחס למדד איכות השירות המציג את רמות השירות של חברות הביטוח למוצרי ביטוח ראשוניים בארץ.

האם ביטוח סיעודי קופת חולים מחליף ביטוח סיעודי פרטי?

לגבי הביטוח עצמו, ניתן לרכוש אותו לצד ביטוח סיעודי פרטי, או כחלופה. עם זאת, מאז 2019 חלק ניכר מחברות הביטוח הפסיקו לשווק פוליסות ביטוח סיעודי, כלומר אנשים שעד אז לא רכשו פוליסה פרטית מוגבלים לאפשרויות הקיימות בקופות החולים.

מי יכולים להצטרף לביטוח סיעודי של קופת חולים.

אנשים יכולים להצטרף לביטוח הסיעודי מכל קופת חולים בכל גיל, אם כי ייתכן שיהיה צורך להעריך כל מצב רפואי קיים. העברה בין קופות חולים אפשרית ללא צורך בחיתום מחדש או אובדן זכויות. הפרמיה משתנה עם הגיל, ובדרך כלל מתייקרת ככל שמצטרפים מאוחר יותר בחיים. 

איזה פיצויים והטבות מקבלים בביטוח סיעודי של קופת חולים?

ההטבות מהביטוח יכולות להתבטא בשני אופנים עיקריים: או כקצבה חודשית לגרים בבית (פיצויים) או קצבה חודשית שנועדה לסייע בכיסוי עלויות השוהים בבתי אבות (החזר). האחרון לא יכול לעלות על 80% מהתשלומים ששולמו בפועל למוסד. עם זאת, הפוליסה בדרך כלל אינה מכסה מקרים סיעודיים הנובעים מתאונות דרכים או תאונות עבודה. ילדים עד גיל 18 או 19, תלוי בקופה, פטורים מדמי ביטוח, למרות שחלק מקופות החולים עשויות לדרוש בקשה לכלול את הילד בביטוח.

מהי הפוליסה האחידה הקיימת בביטוח סיעודי בקופות החולים?

לפרטי הכיסוי, קופות החולים מציגות שתי תוכניות עיקריות: כיסויים ביטוחיים בסיסיים ומורחבים. ישנה גם אפשרות לסכום ביטוח נוסף שאינו תכנית נפרדת אלא מגדיל את הקיימים. הכיסוי הבסיסי מציע הטבות חודשיות למשך 5 שנים, כאשר הסכום תלוי בגיל המבוטח בעת הצטרפותו ובמקום מגוריו במהלך הפעלת הפוליסה. 

האם אפשר לעבור בין קופות החולים אחרי רכישת ביטוח סיעודי?

מעבר בין קופות חולים שומר על המשכיות הביטוח הסיעודי. עם זאת, כדי להקל על המעבר הזה, מבוטחים חייבים לספק הוכחה לביטוח הקודם שלהם בתוך חלון של 180 יום. יש לציין שילדים הכלולים בביטוח הסיעודי פטורים מפרמיות. יש כמה הגבלות; למשל, תביעות בגין אירוע שדווחו בשלוש השנים הראשונות של הפוליסה לא יהיו מכוסות, ויש להגיש תביעות בתוך שלוש שנים ממועד הפיכתו לתלותי סיעוד.

מה כדאי לבדוק לפני שקונים ביטוח סיעודי של קופת חולים?

לאחר הרפורמה בביטוח הסיעודי, חיוני לאמת את חברת הביטוח הקשורה לקופת החולים, במיוחד אם הביטוח נרכש לפני 2018. בהתאם לשייכות קופת החולים בעבר, ייתכן שיהיה צורך להפנות תביעות לחברת ביטוח פרטית. 

מה היתרונות של ביטוחים סיעודיים בקופות החולים?

ביטוחי סיעוד הניתנים על ידי קופות החולים בישראל נועד לתת תמיכה כלכלית ורפואית לאנשים הזקוקים לטיפול ממושך או סיוע בחיי היומיום עקב ירידה פיזית או קוגניטיבית. הצורך בטיפול סיעודי יכול לנבוע מנסיבות שונות כגון זקנה, מחלה כרונית או מוגבלות. הנחת היסוד מאחורי זה היא שכל אחד, בשלב מסוים בחייו, עשוי להזדקק לסיוע עקב ירידה בבריאות או ביכולת.

מה ההבדל בין הכיסוי בפוליסת ביטוח סיעודי לבין שירותים רגילים של קופות החולים?

פוליסות הביטוח הניתנות על ידי קופות חולים אלו מכסות בדרך כלל שירותי טיפול ביתי, שירותי מעונות יום ובמקרים מסוימים גם שירותי סיעוד. שירותי טיפול בבית כוללים בדרך כלל סיוע בפעילויות יומיומיות כגון רחצה, הלבשה ואכילה. שירותים אלו ניתנים על ידי מטפלים מוכשרים או אנשי מקצוע סיעודיים. שירותי מעונות יום מיועדים לרוב לאנשים שעדיין יכולים לגור בביתם אך זקוקים לסיוע או השגחה במהלך היום. 

שאלות ותשובות

איך קובעים את המחיר של ביטוח סיעודי בקופת חולים?

הפרמיות לביטוח סיעודי משתנות על פי גורמים שונים לרבות גיל, רמת הכיסוי וקופת החולים. 

מהם פערי המחירים לפרמיות ביטוח סיעודי לפי גיל חברי קופות החולים?

בדרך כלל, אנשים צעירים משלמים פרמיה נמוכה יותר בהשוואה לאלו המצטרפים בגיל מבוגר יותר. זאת בשל הסבירות המוגברת של אנשים מבוגרים שיזדקקו לטיפול סיעודי מוקדם יותר. 

איך היקף הכיסוי בפוליסה משפיע על עלות הפרמיה בביטוח סיעודי בקופת חולים?

להיקף הכיסוי תפקיד מרכזי בקביעת הפרמיות. תוכניות מקיפות המציעות שירותים וכיסויים נרחבים מתומחרות גבוה יותר מתוכניות בסיסיות.

מה ההבדל בין ביטוח סיעודי של קופת חולים לבין ביטוח סיעודי פרטי מבחינת תנאי הפוליסה?

בביטוח הסיעודי האחיד שמציעות קופות החולים, למבוטח יש גמישות מועטה עד ללא התאמת התנאים לצרכים האישיים כפי שהם נקבעים בין קופת החולים לחברת הביטוח. בביטוח סיעודי פרטי, לעומת זאת, יש למבוטח אפשרות להתאים את התנאים בהתאם לצרכים האישיים וליכולות הכלכליות.

במה שונים המחירים והמבנה בין ביטוח סיעודי פרטי ובקופות החולים?

עבור הביטוחים הסיעודיים האחידים בקופות החולים הפרמיה נמוכה משמעותית מאשר בביטוחים הפרטיים אך עולה לפי קבוצות גיל. מבוטחים עד גיל 18-19 פטורים מתשלום הפרמיה. ברוב פוליסות הביטוח הפרטיות הפרמיה קבועה לכל חיי המבוטח ומתבססת על גיל הצטרפותו לביטוח.

נגישות

סובל ממחלה או פציעה? ייתכן ומגיע לך כסף רב!
השאר פרטים לבדיקת זכאות

מעוניין להוציא תו נכה?

בדיקת זכאות ללא עלות! קבלו תשובה תוך 15 יום!