נעזור לך למשש את זכויותך לקבלת פיצוי במהירות ובסודיות מלאה

נעזור לך למשש את זכויותך לקבלת פיצוי במהירות ובסודיות מלאה

דף הבית » זכויות נכים » סיוע בשכר דירה לנכה – סיוע ברכישת דירה לנכה

סיוע בשכר דירה לנכה – סיוע ברכישת דירה לנכה

נכה חסר דירה עשוי להיות זכאי למענק לרכישת דירה ראשונה בקומה נמוכה ללא מעלית, או לרכישת דירה בבניין עם מעלית (עד קומה ב'). גובה המענק בהתאם לסוג הפגיעה ודרגת הנכות. הסיוע במענק דיור הוא חד פעמי.
נכה בדרגת נכות של 35% ומעלה בגין פגיעה ברגליים, או 60% ומעלה בגין פגיעה בלב או בריאות, או 90% עד 100% לכל סוגי הפגיעות, שהיה בבעלותו (לפני שלו). פגיעה) דירה בקומה גבוהה ובשל מגבלותיו נאלץ לעבור לדירה בקומה נמוכה ללא מעלית, או עבור דירה בבניין עם מעלית (עד קומה ב') אתה זכאי. מענק להחלפת דירה. גובה המענק הוא 51,400 ₪.

מה גובה סיוע בשכר דירה לנכה 100 אחוז?

נכים עם דרגות נכות של 10% ומעלה (כולל נכים בדרגת נכות של 10% עד 19% שקיבלו מענק חד פעמי) זכאים להנחה בארנונה. מי שרמת נכותו 100% זכאים להחזר נוסף של 40% על תשלומי הארנונה ששילמו לאחר ההנחה (רק לשנת המס הנוכחית). 

איך אפשר לקבל סיוע ברכישת דירה לנכים ביטוח לאומי?

מחוסרי דיור בדרגת נכות של 35%-49% על פגיעת רגליים מקבלים מענק של 25,700 ש"ח, נכים עם דרגת נכות של 50% עד 89% בכל סוגי הפגיעות מקבלים מענק של 77,100 ש"ח, בעלי דרגת נכות של 50% ומעלה בגפיים התחתונות מקבלים מענק של 51,400 ש"ח ובעלי דרגת נכות של 90% עד 100% בכל סוגי הפגיעות מקבלים מענק של 94,500 ש"ח.

מהן זכויות נכים ברכישת דירה?

מבחינת ביטוח לאומי, סיוע בדיור לנפגעי פעולות איבה ניתן כסיוע חלקי בלבד, וכתוספת לסיוע הניתן על ידי משרד הבינוי והשיכון, גורמים עצמאיים או כל גורם אחר. עם זאת, נכים עם דרגת נכות של 20% ומעלה עשויים להיות זכאים להלוואה לצורך סיוע בדיור. כמו כן קיימת זכאות להלוואה לצורך התארגנות ראשונית בדירה. גובה ההלוואה נקבע על פי מטרת ההלוואה, דרגת נכות, גובה ההוצאה בפועל ועל פי הסכומים שנקבעו על ידי משרד הביטחון.

שאלות ותשובות נפוצות

למה מיועדים מענקים לרכישת דירה לנכים?

ניתן להשתמש בהם לרכישת דירה ראשונה, שינוי דירה או שיפוץ דירה קיימת. 

כל כמה זמן אפשר לקבל מענקים לנכים לרכישת דירה?

המענקים הם חד פעמיים וניתן לתבוע אותם פעם אחת בלבד.

נגישות

סובל ממחלה או פציעה? ייתכן ומגיע לך כסף רב!
השאר פרטים לבדיקת זכאות

מעוניין להוציא תו נכה?

בדיקת זכאות ללא עלות! קבלו תשובה תוך 15 יום!