נעזור לך למשש את זכויותך לקבלת פיצוי במהירות ובסודיות מלאה

נעזור לך למשש את זכויותך לקבלת פיצוי במהירות ובסודיות מלאה

דף הבית » אינדקס מחלות » בדיקת אונקוטייפ לסרטן השד

בדיקת אונקוטייפ לסרטן השד

בדיקת אונקוטייפ מאפשרת לברר את מידת ההתאמה של טיפול כימי משלים לצורך מניעת הישנות מחלת הסרטן אצל נשים בגילאים שונים. במידה ולאחר מכן מקבלים מרשם לתרופה כימותרפית כלשהי ומתחילים להשתמש בה בגלל המחלה האונקולוגית, ניתן לקבל הטבות מהמוסד לביטוח לאומי ולחסוך עשרות אלפי שקלים

היתרונות של בדיקת אונקוטייפ

אונקוטייפ היא בדיקה גנומית לסרטן השד שמיועדת למטופלות שמאובחנות עם סרטן בשלבי מחלה מוקדמים יחסית. כמו כן, הבדיקה רלוונטית אם מאבחנים את המחלה בשלבים מוקדמים עם גידול שמבטא באינדיקציה מסוימת קולטנים לאסטרוגן או פרוגסטרון יחד עם תנאים נוספים. את הבדיקה מבצעים באמצעות דגימה מרקמת הגידול שנלקחת בזמן הניתוח, או מביופסיה שמבצעים טרם הניתוח. 

לאחר מכן מבצעים קיבוע בפארפאין או חתכים ממנו ואז מבצעים את הבדיקה כדי לסייע בהחלטה אם לטפל בכימותרפיה. במילים אחרות, היתרון הוא שניתן לבצע בדיקת אונקוטייפ כדי להחליט האם להשתמש בתרופות כימיות בתור טיפול מונע הישנות בנוסף לטיפול ההורמונלי – או לוותר לגמרי על האפיק הכימי. 

סיבות לבצע בדיקת אונקוטייפ 

בגלל שהבדיקה מספקת מידע אמין על המאפיינים הביולוגיים הייחודיים של כל גידול, היא מאפשרת לבצע ניתוח מקיף. לאחר הניתוח מגדירים את רמת הסיכון להישנות מחלה מרוחקת עם גרורות, או לתועלת הצפויה מתוספת של טיפולי כימותרפיה. 

אם מגלים שהתועלת הצפויה מתוספת של טיפולי כימותרפיה אינה שווה את תופעות הלוואי ואת הטרחה, מוותרים על תרופות מן הסוג הזה ומתמקדים בטיפול הורמונלי. זו סיבה מצוינת לבצע אונקוטייפ עבור נשים בגילאים שונים, או לכל הפחות להתייעץ עם בעלי מקצוע שיש להם את הרקע הרפואי לתת את ההמלצות הרלוונטיות בהתאם לאופי המקרה שעל הפרק. 

רישום תרופה כימותרפית כלשהי ושימוש בה בגלל מחלה אונקולוגית מאפשר לקבל הטבות כספיות. כדי לדעת מראש מה הסיכוי שנצטרך לקחת תרופה כזו, מבצעים מספר פעולות מקדימות ואז את הבדיקה עצמה.

פעולות שכדאי לבצע לפני ואחרי הבדיקה

יש כמה פעולות שכדאי לבצע לפני הבדיקה. ראשית, צריך לקבל הפניה מהרופא המלווה ולהתייעץ איתו. בגלל שיש צורך בדגימה על מנת לבצע את הבדיקה, חשוב לתאם מראש את מהלך הדברים ולא להמתין. 

שנית, כדאי לזכור שמדובר בבדיקה הגנומית היחידה שהוכחה כבר בתור כזו שיש לה יכולת ניבוי לתועלת הצפויה מתוספת של טיפולי כימותרפי לטיפול ההורמונלי. אז אמנם היא כלולה בהנחיות מקצועיות לצורך החלטה לגבי הטיפול המשלים או התומך בסרטן השד, אבל יש לברר לגבי מימון רפואה מותאמת אישית מן הסוג הזה וכדאי להפעיל את חברות הביטוח או את סלי הבריאות הממלכתיים. 

תוצאות הבדיקה יכולות לעזור לנשים בגילאים שונים להיערך לקראת השלב הבא של הטיפול. אם הבדיקה מראש שהתועלת מהטיפול הכימותרפי צפויה להיות גבוהה ולכן כדאי להתחיל אותו, יש לזה השלכות רבות על אורח החיים ועל האפשרות למצות זכויות רפואיות.

התנהלות מול מוסדות המדינה למיצוי זכויות רפואיות

מיצוי זכויות רפואיות יכול לסייע אחרי אונקוטייפ סרטן השד ולאפשר לנשים לחזור לשגרה עם גיבוי כלכלי משמעותי. בשביל למצות זכויות רפואיות שונות כתוצאה מהתחלת טיפול כימותרפי בסרטן השד, צריך לפנות אל המוסד לביטוח לאומי ואל גופי הרווחה השונים.

תוצאות הבדיקה הן למשל הזדמנות מעולה לבדוק האם אנחנו מכירים נשים חולות סרטן שעברו טיפולים אונקולוגיים ואפשר להתייעץ איתן. במקביל, כדאי לבדוק האם אחת מבנות המשפחה חולה בסרטן השד ואיזה ניתוח היא עברה בעקבות המחלה. לאחר מכן, אפשר לברר מהן הזכויות של חולות מבחינת קצבאות ופטור ממס. 

החשיבות של התייעצות עם בעלי מקצוע

התייעצות עם בעלי מקצוע מאפשרת למצות את כל הזכויות הרפואיות מול הרשויות. אמנם ההמלצה על בדיקת אונקוטייפ סרטן השד היא של הרופא המקצועי, אבל מי שצריכים להתערב לאחר מכן הם יועצי מס, רואי חשבון ועורכי דין. בכל אחד מהמקצועות הללו, הדגש הוא על פניה אל מומחים שיודעים כיצד למצות זכויות רפואיות ואיזה מסמכים צריך להגיש על מנת לעשות את זה כמה שיותר מהר ובאופן כמה שיותר יעיל.

הטעות הנפוצה היא להתייחס אל אונקוטייפ סרטן השד רק בתור בדיקה שמשפיעה על תהליך הטיפול. אז אמנם הדגש בבדיקה גנומית מן הסוג הזה הוא אכן על בחירת אפיק הטיפול הרלוונטי לכל אישה שמתמודדת עם המחלה האונקולוגית, אבל זה לא אומר שאין גם השלכות עקיפות. 

אחת ההשלכות הללו היא היכולת למצות זכויות רפואיות ולהיערך אליהן. ככל שנערכים מוקדם יותר, כמו למשל יחד עם קבלת תוצאות בדיקת אונקוטייפ, כך עולה הסיכוי לקבל פטורים והטבות בשווי עשרות אלפי שקלים.

שאלות ותשובות

מה כדאי לעשות אחרי שמגלים גוש סרטני בשד?

מתאמים אבחון, פוגשים רופא ועוברים ניתוח. לאחר מכן ניתן לבצע בדיקת אונקוטייפ כדי לנסות להחליט האם לבצע טיפול כימותרפי או הורמונלי בלבד. בנוסף, יש להיערך לתקופה של הקרנות ואפשר גם להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי טיפולים תרופתיים ומיצוי זכויות רפואיות.

מהן הזכויות הרפואיות של נשים שמתמודדות עם מחלה אונקולוגית?

הזכויות הרפואיות השונות באות לידי ביטוי בפטורים ממס, הטבות, מענקים, קצבאות ועוד. בשביל למצות את הזכויות הרפואיות, צריך להגיש בקשה מסודרת אל הרשות הרלוונטית שמטפלת בנושא.

האם בדיקת אונקוטייפ עולה כסף?

הבדיקה כלולה בסל השירותים של רוב קופות החולים בישראל. עם זאת, קיימים קריטריונים שבהם צריך לעמוד ולכן מומלץ בכל מקרה לברר לגבי כיסוי על בדיקות גנומיות מן הסוג הזה גם מול חברות ביטוח פרטיות.

מה מיוחד בבדיקת אונקוטייפ?

זו הבדיקה הגנומית היחידה שמסוגלת להעריך באופן מדויק וכמותי את הסבירות להישנות סרטן השד על רקע המשך טיפולים כימותרפיים. לשם השוואה, בדיקות אחרות שאותן אפשר לבצע הן ממהפרינט, אנדופרדיקט ופרוסיגנה.

נגישות

סובל ממחלה או פציעה? ייתכן ומגיע לך כסף רב!
השאר פרטים לבדיקת זכאות

מעוניין להוציא תו נכה?

בדיקת זכאות ללא עלות! קבלו תשובה תוך 15 יום!