נעזור לך למשש את זכויותך לקבלת פיצוי במהירות ובסודיות מלאה

נעזור לך למשש את זכויותך לקבלת פיצוי במהירות ובסודיות מלאה

דף הבית » אינדקס מחלות » מחלות מקצוע ביטוח לאומי

מחלות מקצוע ביטוח לאומי

מחלת מקצוע היא מחלה שתנאי העבודה במקום העבודה הם הגורמים לה. רשימת המחלות המוכרות כמחלת מקצוע מופיעה באתר הביטוח הלאומי.

מה היא מחלת מקצוע?

מחלה שעובד חולה בה עקב חשיפה חוזרת במקום העבודה לגורמי נזק (פיזיקליים, כימיים, ביולוגים, מסרטנים ….) בתנאים סביבתיים לא מיטיבים (טמפרטורה גבוהה/נמוכה, יובש/רטיבות, חשיפה לשמש…) ומופיעה ברשימת מחלות מקצוע בתקנות ביטוח לאומי. 

מה ההבדל בין מחלת מקצוע לתאונת עבודה?

תאונת עבודה היא אירוע פתאומי, חד פעמי הגורם חבלה או פציעה בזמן העבודה, בדרך אליה או ממנה ואילו מחלות מקצוע הן תוצר של חשיפה ממושכת לחומרים מזיקים, רעש או תנודות פיזיות הגורמים למחלה וכאשר תובעים זכויות עקב מחלת מקצוע יש להוכיח את הקשר בין העבודה למחלה.

איך מקבלים אחוזי נכות מביטוח לאומי כתוצאה ממחלות מקצוע?

מגישים תביעה למוסד לביטוח לאומי ("תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה/ מחלת מקצוע

") כולל כל המסמכים הרפואיים המעידים על פגיעה (טופס מיון, הפניה, דו"ח מד"א …) , אישור מהמעסיק על הפגיעה או תלושי שכר משלושת החודשים לפני הפגיעה ומחודש הפגיעה עצמו, טופס ויתור סודיות רפואית והפניה לטיפול רפואי במחלקה לתאונות עבודה (במידה והמעסיק חתם עליו).

  • מומלץ להכין מראש את המסמכים סרוקים למחשב כדי לטעון אותם במילוי הטופס.
  • עדיף לסרוק את המסמכים בשחור לבן כדי לצמצם את הנפח הכולל של הצרופות.

כאשר מקבלים הכרה במחלת מקצוע בביטוח לאומי, ניתן לבקש ועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות המגיעים לכם לפי תקנות ביטוח לאומי. להגשת תביעה ומידע נוסף מומלץ לפנות לאתר הביטוח הלאומי.

איזה עזרה ביטוח לאומי מציע עבור אלו הסובלים ממחלות מקצוע?

תשלום עבור ימי מחלה עד 91 יום, תשלום דמי פגיעה, תשלום קצבה חודשית (מהעבודה) במקרים מסוימים, טיפול רפואי ושיקום מקצועי במקרה הצורך ועוד…

כמה זמן אורך הטיפול בתביעה?

אורך הטיפול בתביעת מחלות מקצוע – 150 יום.

אורך הטיפול בתביעה לדמי פגיעה – 60 יום.

סיוע במימוש זכויות רפואיות עקב מחלות מקצוע ביטוח לאומי

מערכת בשבילך תשמח לסייע במידע נוסף ובחיבור לגורמים הנכונים למימוש נכון ומקצועי לזכויות שלכם בטווח הקצר והארוך. אם את/ה או אדם שאת/ה מכיר/ה סובלים ממחלת מקצוע – אנא השאירו פרטים ונציגנו יצור קשר בהקדם האפשרי, השיחה חינמית לחלוטין ולא דורשת שום פעולה מצידך.

שאלות ותשובות:

שאלה: האם מחלת מקצוע היא תוצאה של תאונת עבודה?

תשובה: לא בדיוק. מחלת מקצוע היא תוצר של חשיפה ארוכת טווח למפגע בריאותי בשילוב עם תנאים סביבתיים לא מטיבים שיחד גרמו לעובד לחלות במחלה שמופיעה ברשימת מחלות המקצוע של ביטוח לאומי.

שאלה: האם ביטוח לאומי משלם פיצויים לחולים במחלות מקצוע?

תשובה: אם אדם הגיש תביעה וקיהל הכרה מביטוח לאומי כחולה במחלת מקצוע, הוא יכול לקבל פיצויים לאורך 91 יום ולאחר מכן אם עדיין סובל מאותה מחלה ניתן לדרוש קיום של ועדה רפואית שתקבע האם מגיע לו אחוזי נכות.

נגישות

סובל ממחלה או פציעה? ייתכן ומגיע לך כסף רב!
השאר פרטים לבדיקת זכאות

מעוניין להוציא תו נכה?

בדיקת זכאות ללא עלות! קבלו תשובה תוך 15 יום!