נעזור לך למשש את זכויותך לקבלת פיצוי במהירות ובסודיות מלאה

נעזור לך למשש את זכויותך לקבלת פיצוי במהירות ובסודיות מלאה

דף הבית » זכויות נכים » אגף שיקום נכים מטעם משרד הביטחון

אגף שיקום נכים מטעם משרד הביטחון

מדינת ישראל נתונה מיום הקמתה לאיומים ביטחוניים, ברמות משתנות של עוצמה. על מנת לתת מענה לאיומים הללו הקימה מדינת ישראל צבא חזק, שיחד עם זאת מושתת על יסודות הומניים. 

מעצם תפקידו, כל חייל נתון במידה כזאת או אחרת של סיכון. יחד עם זאת, כל חייל יודע גם שאם חלילה יקרה לו דבר מה, הוא ומשפחתו יטופלו היטב על ידי אגף שיקום נכים במשרד הביטחון. 

בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושא ונדבר על האגף במשרד הביטחון הממונה על שיקום נכי צה"ל. מהו בעצם אגף שיקום נכים? אילו אוכלוסיות מטופלות על ידי האגף הזה? למה מדובר על אגף ייחודי ועל אילו ערכים מושתתת הפעילות שלו? מה כולל הטיפול של אגף שיקום נכים ובאילו אוכלוסיות הוא מטפל? כל התשובות בהמשך! המשיכו לקרוא!

מהו אגף לשיקום נכים ומה התפקיד שלו? 

אגף שיקום נכים במשרד הביטחון הוא הגוף הממלכתי האחראי על הטיפול המסור ועל השיקום של נכי צה"ל והנכים של כוחות הביטחון האחרים. התפקיד המוגדר של האגף הכל כך ייחודי הזה הינו לפעול למימוש תהליכים מקצועיים הן בתחום הבריאותי והן בתחום התעסוקתי והכלכלי לרווחתם של כלל הנכים המוכרים על ידי משרג הביטחון. מרגע שהוכרה הנכון של אדם כל שהוא בעקבות שירותו בכוחות הביטחון, הוא נמצא בטיפולו המסור והיעיל של אגף שיקום נכים. עם התפקידים של האגף ניתן למנות כדלקמן:

  • שירותי רפואה – המטרה המרכזית של אגף שיקום נכים היא השבת כלל המטופלים לתפקוד מיטבי בכל מעגלי החיים. השלב הראשון הדרך להשגת המטרה היא שיפור מצבם הבריאותי של המטופלים והיכולת שלהם לתפקד במגוון רחב של מצבים. 
  • שירותים פסיכולוגיים – מעבר לתפקוד הפיזיולוגי, אגף שיקום הנכים מטעם משרד הביטחון אמון על שיפור המצב הפסיכולוגי של המטופל והסתגלות שלו למצבו החדש הכולל את קבלת המוגבלות ולימוד אופן ההתנהלות ביחד אתה. 
  • שירותים כלכליים – לפגיעה הפיזיולוגית והפסיכולוגית יש משמעויות כלכליות רחבות. אגף שיקום נכים של משרד הביטחון אמון גם על הטיפול בהשלכות הכלכליות של הפגיעה. זאת, על מנת למנוע הידרדרות במצבו של המטופל, שעלולה לנבוע ממחסור כספי ומצוקה כלכלית.

כחלק מתפקידי האגף, הוא דואג גם לעזרים טכנולוגיים ואמצעים מיוחדים אשר עוזרים לנכי צה"ל וכוחות הביטחון לחזוק לתפקוד מלא ככל שניתן ולשפר את איכות החיים שלהם.

תו נכה זכויות

מי הם המטופלים של אגף שיקום נכים במשרד הביטחון? 

כאמור לעיל, אגף שיקום נכים של משרד הביטחון אמון על הטיפול בכלל הנכים, אשר נכותם נגרמה עקב שירותם בכוחות הביטחון של מדינת ישראל. בכוחות הביטחון הללו ניתן למנות את הגופים הבאים:

  • צבא ההגנה לישראל – מטבע הדברים, צה"ל הוא הגוף הבטחוני הגדול ביותר. כיוון שכך, מרבית הנפגעים המטופלים באמצעות אגף שיקום נכים מגיעים ממנו.
  • קהילת המודיעין: קהילת המודיעין פועלת בסתר במקומות ובמרחבים לא ידועים. למרבה הצער, יש מקרים שבהם אפילו ציון שמם של קורבנות שנפלו במאבק על ביטחון המדינה איננו מצוין, ורק כוכב באתר ההנצחה של חיל המודיעין מציין אותם. עם זאת, מי שנפגעו במהלך השירות שלהם או כתוצאה ממנו, מטופלים באופן המסור ביותר בידי אגף שיקום נכים של משרד הביטחון.
  • משטרת ישראל – המשטרה היא הגוף הביטחוני החשוב ביותר בטיפול בבעיות ביטחון הפנים בישראל. גם שוטר שנפגע בעת מילוי תפקידו או כתוצאה ממנו, מטופל על ידי אגף שיקום נכים של משרד הביטחון של מדינת ישראל.
  • מעבר לגופים המצוינים לעיל, גם נפגעי השב"ס, השב"כ, משמר הכנסת ואף נכי המחתרות, שלחמו למען הייסוד וההקמה של מדינת ישראל עוד בטרם הוקמה, מטופלים ע"י אגף שיקום נכים של משרד הביטחון. כל נפגע הוא עולם ומלואו, ולפיכך הוא מקבל את השירות והטיפול הטוב ביותר האפשרי.

הערכים שעליהם מושתת אגף לשיקום נכים

לאגף לשיקום נכים של משרד הביטחון יש אמנת שירות מפורטת. האמנה מהווה מסמך יסוד, המבטא יותר מכל את המחויבות של עובדי האגף ושל מדינת ישראל כולה, כלפי מי שהוכרו כנכי משרד הביטחון.

האגף נועד לתת מענה לכלל הבעיות של מי שהוכר כנכה של משרד הביטחון, החל מטיפולים פיזיולוגיים, עבור תמיכה נפשית ועד תמיכה כלכלית ותעסוקתית. כל מי שמוכר כנכה של משרד הביטחון יכול להיות סמוך ובטוח שיש לו אוזן קשבת בקרב עובדי אגף שיקום נכים ויד מושטת שתעזור לו בכל צרה ומצוקה.   

נגישות

סובל ממחלה או פציעה? ייתכן ומגיע לך כסף רב!
השאר פרטים לבדיקת זכאות

מעוניין להוציא תו נכה?

בדיקת זכאות ללא עלות! קבלו תשובה תוך 15 יום!