נעזור לך למשש את זכויותך לקבלת פיצוי במהירות ובסודיות מלאה

נעזור לך למשש את זכויותך לקבלת פיצוי במהירות ובסודיות מלאה

דף הבית » אינדקס מחלות » מחלות בלוטת התריס – מה זה וכיצד מטפלים בהן

מחלות בלוטת התריס – מה זה וכיצד מטפלים בהן

לא מעט אנשים מוצאים את עצמם, בפרט בגילאים מבוגרים, מתמודדים עם מחלות שונות בבלוטת התריס. מחלות אלו משפיעות על התפקוד שלהם ויכולות לשנות את שגרת חייהם, בין אם זה בהיבטים של תזונה, ייצור הורמונים, ובהיבטים אחרים, קשים יותר. 

כשאנחנו מדברים על מחלות או הפרעות בבלוטת התריס, הכוונה היא לגודל שלה, לתפקוד של הבלוטה וכן להיווצרות גידולים ממאירים במקרה של סרטן בלוטת התריס. כפי שניתן להבין, זה מקרה קיצון, למרות שגם המקרים האחרים שציינו יכולים להיות מאוד בעייתיים ולהשפיע על תפקוד הבלוטה ובכלל על מצבנו הבריאותי. 

כשמדברים על הפרעות בתפקוד בלוטת התריס הכוונה היא לשני מצבים מנוגדים זה לזה. מצב אחד הוא יתר פעילות של בלוטת התריס, כלומר פעילות שיוצרת כמות הורמונים גדולה יותר ממה שהיא אמורה לייצר. המצב השני הוא של תת פעילות בלוטת התריס. מצב בו היא לא מייצרת את כמות ההורמונים הנדרשת. זו תופעה שכיחה. בשני המקרים אפשר לטפל ולעיתים הטיפול הוא מאוד פשוט. לא פעם המקרים גם מחייבים אך ורק מעקב באמצעות בדיקות דם של רמת TSH. 

מקרה קיצון הוא כשיש צורך לעבור ניתוח כריתת בלוטת התריס  (THYROIDECTOMY). אם מדובר על מצב בו יש פעילות יתר של הבלוטה באופן קיצוני וכן כשיש גידולים שפירים או ממאירים בבלוטה. אז אין ברירה אלא לכרות אותה. כמובן שהחלטה על ניתוח מתקבלת אך ורק אחרי מעקב, אבחונים והבנה שאין אופציה חלופית. 

איך ניגשים לטיפול ניתוחי?

בשביל לעבור ניתוח כריתת בלוטת התריס (THYROIDECTOMY) , יש לעבור קודם שורה של בדיקות, כגון, בדיקות דם, אולטראסאונד, CT, סריקה של האזור, ביופסיה. התוצאות של כל הבדיקות יכריעו האם באמת יש צורך לעבור ניתוח. בעזרת הבדיקות יהיה ניתן לראות גם אם יש פעילות יתר באופן חריג של הבלוטה וגם אם יש גידולים שפירים או ממאירים באזור. 

הניתוח נעשה כמובן על ידי רופא מומחה, ובהיעדר כל אפשרות לטיפול אחר. במקרים מסוימים הרופא יעדיף להפנות את המטופל קודם כל לטיפולים אחרים, כאלה שלא מחייבים פעולה פולשנית, בוודאי לא הסרת הבלוטה. אם הטיפולים האלה לא יעזרו אז הוא ימליץ בפני המטופל על ניתוח במטרה להסיר את הבלוטה בשביל לפתור את הבעיה.

האם אפשר להסתדר בלי בלוטת התריס? 

יש סיבה מדוע רופאים לא ממהרים לבצע ניתוח הסרת בלוטת התריס והיא, החשיבות של הבלוטה לחיים תקינים, בין אם זה מבחינה תזונתית, ובין אם זה מבחינות אחרות. 

יחד עם זאת, אם אין ברירה, בוודאי במקרים של גידולים, אז מבצעים את הניתוח ומוצאים פתרונות כיצד לספק למטופל את מה שהוא צריך, קרי את ההורמונים הרלוונטיים שהבלוטה היתה מייצרת עבורו. בעיקרון הוא יקבל אותם בעזרת כדורים במינון הנכון והרלוונטי עבורו, במשך כל ימי חייו. 

נגישות

סובל ממחלה או פציעה? ייתכן ומגיע לך כסף רב!
השאר פרטים לבדיקת זכאות

מעוניין להוציא תו נכה?

בדיקת זכאות ללא עלות! קבלו תשובה תוך 15 יום!