נעזור לך למשש את זכויותך לקבלת פיצוי במהירות ובסודיות מלאה

נעזור לך למשש את זכויותך לקבלת פיצוי במהירות ובסודיות מלאה

דף הבית » אינדקס מחלות » נכות עקב בלט דיסק: כיצד נקבעים אחוזי הנכות?

נכות עקב בלט דיסק: כיצד נקבעים אחוזי הנכות?

על מנת להיות זכאים לקצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי בגלל בלט דיסק, נדרש לפחות 40% נכות רפואית וכן יש צורך בדרגת אי כושר עבודה מתאימה. חשוב להגיש את התביעה ולספק את כל המסמכים הרפואיים הנדרשים כדי לממש את הזכויות המגיעות לנפגע.

כיצד נקבעים אחוזי הנכות?

  • בהגבלת תנועה קלה בפגיעה בעמוד השדרה עקב בלט דיסק ( בחוליות L5-S1, L4-5 ועוד.. )
    – יוענק בין 5-10% נכות
  • בהגבלת תנועה בנונית בפגיעה בעמוד השדרה המותני – יוענק 20% נכות
  • בהגבלת התנועה קשה בפגיעה בעמוד השדרה הצוורי בקיבוע זווית נוחה – יוענק 30% נכות
  • בהגבלת התנועה קשה בפגיעה בעמוד השדרה הצוורי בקיבוע זווית שאינה נוחה – יוענק 50% נכות

כאשר אדם סובל מבלט דיסק ומעוניין להגיש תביעה לקצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי, הוא נדרש לעבור תהליך רפואי ובירוקרטי. מהבחינה הזו גם אין הבדל בין בלט דיסק l4 l5 אחוזי נכות לבין בלט דיסק l5 s1 אחוזי נכות, כי מה שבודקים זו מידת והיקף הפגיעה בתפקוד.

ראשית, יש לפנות לרופא אורטופד מומחה לצורך אבחון המצב. הרופא יבצע בדיקות וצילומים כדי לקבוע את חומרת הבלט והשלכותיו על התפקוד היומיומי של המטופל, לרבות אם מדובר על מיאלופתיה צווארית ביטוח לאומי. בין היתר, יבדוק האורטופד את טווח התנועה של המטופל, את עוצמת הכאב ואת השפעת הבלט על היכולת לבצע פעולות בסיסיות.

מהי נכות עקב בלט דיסק?

בלט דיסק צווארי אחוזי נכות הוא חלק מנושא מורכב שמעסיק רבים בישראל. בלט דיסק הוא מצב שבו הדיסק הבין-חולייתי בעמוד השדרה בולט החוצה, מה שעלול לגרום לכאב ולמגבלות בתנועה. רבים מאלה הסובלים מבלט דיסק נאלצים להתמודד עם כאבים כרוניים וקשיי תפקוד, ולכן חשוב להבין כיצד נקבעים אחוזי הנכות במקרים אלו על ידי המוסד לביטוח לאומי.

ממצאים לקביעת אחוזי נכות במקרים של בלט דיסק

הממצאים מהבדיקות והצילומים ישמשו בסיס לקביעת אחוזי הנכות הרפואית של המטופל. המוסד לביטוח לאומי מתייחס לממצאים אלו כאשר הוא קובע את דרגת הנכות הרפואית. במקרים שבהם נמצאים ממצאים חמורים יותר, כלומר כאשר יש מגבלות תנועה משמעותיות וכאבים חזקים שמפריעים לתפקוד היומיומי, ייקבעו אחוזי נכות גבוהים יותר.

אם מקבלים ממצאים מסוימים ורוצים לערער עליהם או לא בטוחים בנכונותם, אפשר להיכנס אל פורום אחוזי נכות על בלט דיסק ולהתרשם מהמידע הקיים שם. במקביל ניתן לברר לגבי בלט דיסק אחוזי נכות ביטוח לאומי מול בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. 

מינימום נדרש לקבלת אחוזי נכות עקב בלט דיסק

לצורך קבלת קצבת נכות כללית, יש צורך באחוזי נכות רפואית של לפחות 40 אחוזים. זאת בנוסף לדרגת אי כושר עבודה. ברוב המקרים, אי כושר עבודה יבוא לידי ביטוי בנסיבות כגון אחוזי נכות בלט דיסק גורם ללחץ על השק התקאלי.

דרגת אי כושר עבודה נקבעת בהתאם ליכולת של האדם להשתלב בשוק העבודה. המוסד לביטוח לאומי בוחן את יכולתו של האדם לעבוד בהתאם למקצועו ולמצבו הבריאותי. במקרה שבו האדם אינו מסוגל לעבוד במקצועו או במקצועות אחרים באופן חלקי או מלא, ייקבעו לו אחוזי אי כושר עבודה בהתאם למצבו.

טיפים ועצות להגשת תביעה בביטוח לאומי

יש לזכור כי המוסד לביטוח לאומי מתייחס לכל מקרה לגופו, וכל תביעה נבדקת באופן פרטני. תהליך הבדיקה כולל וועדות רפואיות, שבהן יושבים רופאים מומחים מתחומים שונים, והם אלו שמחליטים על אחוזי הנכות ודרגת אי כושר העבודה של התובע. תהליך זה עלול להיות ממושך ומצריך סבלנות והתמדה מצד התובע.

במקרים של בלט דיסק צווארי אחוזי נכות מתאונת דרכים, אפשר גם לפנות לעורך דין ולוודא שממצים זכויות מול חברת הביטוח. אם קיימת אינדיקציה למקרה של רדיקולופטיה l5 s1 אחוזי נכות, אפשר להגיש בקשה לקבלת אחוזי נכות בגלל בקע דיסק אחוזי נכות וצריך לצרף מסמכים המעידים על כך. 

מסמכים רפואיים במקרים

יש לקחת בחשבון כי תהליך הגשת התביעה עבור בלט דיסק או פריצת דיסק אחוזי נכות עשוי לכלול גם הצגת מסמכים רפואיים נוספים, כמו חוות דעת של רופאים מומחים נוספים, תוצאות של בדיקות MRI, CT וצילומי רנטגן, וכן דיווחים על טיפולים רפואיים שונים שהמטופל עבר. 

קצבה חודשית בגלל נכות עקב בלט דיסק

אם תביעתו של האדם מתקבלת והוא מקבל אחוזי נכות המאפשרים קבלת קצבת נכות כללית, הוא יהיה זכאי לקבלת קצבה חודשית מהמוסד לביטוח לאומי. גובה הקצבה נקבע בהתאם לאחוזי הנכות ודרגת אי כושר העבודה שנקבעו לו. 

בין אם מדובר על שינויים ספונדילוטים אחוזי נכות או על יישור לורדוזיס צווארי נכות, צריך לבדוק לעומק את הזכויות הקיימות מול הרשויות. בנוסף, עשויות להיות זכויות נוספות כמו הנחות בתשלומים לרשויות המקומיות, סיוע ברכישת אביזרי עזר רפואיים, והטבות נוספות שנועדו לסייע לאנשים עם מוגבלות בתפקודם היומיומי.

תוך כמה זמן מקבלים אחוזי נכות במקרים של בלט דיסק?

תהליך קביעת אחוזי הנכות עקב בלט דיסק דורש מעורבות של רופאים מומחים, בדיקות רפואיות מקיפות, והגשת מסמכים רפואיים רלוונטיים למוסד לביטוח לאומי. כל מקרה נבחן לגופו, וההחלטה על אחוזי הנכות ודרגת אי כושר העבודה מתקבלת על ידי וועדות רפואיות. חשוב להכיר את התהליך ולהיערך אליו בהתאם, על מנת להבטיח קבלת הזכויות המגיעות לאדם הסובל מבלט דיסק.

שאלות ותשובות

מה הקשר בין נכות עקב בלט דיסק לבין אחוזי נכות מהמוסד לביטוח לאומי?

אנשים הסובלים מבעיית בלט דיסק עשויים להיות זכאים לקצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי בישראל. נסיבות דומות חלות על מקרים של אחוזי נכות פריצת דיסק ולא רק בלט דיסק. 

איך מקבלים קצבת נכות עקב בלט דיסק אחרי שנקבעים אחוזי נכות?

כדי לקבל את הקצבה, יש להגיש תביעה למוסד ולעבור הערכה רפואית על ידי אורטופד מומחה. הרופא יבחן את הממצאים מצילומים ובדיקות, ויעריך את מידת ההגבלה בתנועה. על סמך הערכה זו, ייקבעו אחוזי הנכות הרפואית.

מה ההבדל בין סיאטיקה לבין נכות עקב בלט דיסק?

באופן עקרוני, סיאטיקה אחוזי נכות נקבעים על רקע דלקת בעצב סיאטי. בפועל, מדובר על תסמין של תופעות כגון פריצת דיסק או בלט דיסק. במקרים כאלה או בנסיבות של עקמת בגב ביטוח לאומי, צריך להוכיח פגיעה בתפקוד. 

נגישות

סובל ממחלה או פציעה? ייתכן ומגיע לך כסף רב!
השאר פרטים לבדיקת זכאות

מעוניין להוציא תו נכה?

בדיקת זכאות ללא עלות! קבלו תשובה תוך 15 יום!